Masalah bau ketiak

 Aku ada satu pertua untuk korang yang malas nak beli deodorant. Pasti korang dah tahukan petua untuk apa. Betul tak lain tak bukan petua untuk mengjilangkan bau ketiak hahahahahahaha.


Siapa yang ada masalah bau ketiak ni memang merimaskan. Apa lagi jika baunya boleh membunuh. Nak beli deodorant malas pula. Korang jangan risau aku bagi korang satu petua untuk hilangkan bau hebat ni.
  • Korang ambil pucuk jambu batu kemudian ramas sehingga hancur. Korang sapula bahan tadi ke ketiak korang setiap kali sebelum mandi.
  • Korang amalkan minum air rebusan lima helai daun sirih dan lima kuntuk bunga kenanga yang dicampur dengan gula merah dua kali seminggu.
  • Lumurkan hampas kelapa pada ketiak korang kemudian biarkan selama lima minit baru korang bilas. Lakukan dua kali seminggu.
  • Korang tumbuk daun sirih dengan sedikit tawas hingga lumat kemudian sapukan pada ketiak keramat korang tu selama beberapa minit sebelum mandi lepastu korang bersihkan dengan sabun dan air biasa. Buat dua kali seminggu.
  •  Rebus beberapa helai daun limau kasturi dengan sedikit air. Tapiskan airnya dan amalkan meminumnya setiap hari.
  • Tumbuk tujuh helai daun limau nipis hingga hancur. Campurkan dengan sedikit madu dan bulat-bulatkan sebesar biji kacang. Makanlah tiga kali sehari. Bau badan akan hilang.
  •  Rendam bunga tanjung, melati, melur, kenanga dan bunga mawar dalam sebaldi air. Campurkan dengan limau purut yang dibelah empat. Biarkan semalaman. Amalkan mandi selama empat puluh hari sebelum hari pernikahan
Kalau ketiak korang masih lagi bau setelah korang amalkan petua-petua ni, aku tak tahu dah nak buat apa. Pengajarannya jangan malas beli deodorant.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...