Ilmu Embun


Assalamualaikum...

Kali ini aku nak kongsi kat korang satu ilmu yang aku rasa banyak manfaatnya. Aku daptkan ilmu ni masa aku balik kampung bulan lalu. Adalah aku ternampak sekumpulan pesilat sedang bermain dengan api tapi dorang tak pula rasa panas apalagi sampai melecur. Heran gak aku di buatnya. Tapi dalam dunia persilatan ini dah jadi perkara biasa terutama mereka yang menuntut ilmu batin.

Jadi kerana minat aku pun bertanyalah kepada sahabat aku yang merupakan murid kanan perguruan berkenaan. Pada mulanya tak mau juga dia ajar aku ilmu ini. Tapi setelah ku pujuk-pujuk akhirnya dia ajarkan jugalah.



Sahabat aku pun mengajarkan aku satu doa iaitu doa embun. Doa ini dibaca 3 atau 11 kali setelah setiap selesai solah fardu selama 21 hari berturut-turut. Setelah itu insyaAllah dengan izin Allah api yang panas akan menjadi sejuk seperti embun.

Ini dia doa embun (lebih tepat lagi Doa Nabi Ibrahim ketika hendak dibakar) yang aku maksudkan :


Ok sahabat. Gunakan ilmu ini sebaik mungkin. Jangan pula korang nak menunjuk-nunjuk. Mana tahu ada di antara korang yang jadi Bomba, tentu tugas korang akan lebih mudah bila berlaku kebakaran.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...